dealer stage image

eActros 600

Mercedes-Benz Trucks slavi svjetsku premijeru električnog teretnog kamiona za dugi transport

Mercedes-Benz Trucks je predstavio serijsku verziju prvog električnog kamiona za dugi transport s trokrakom zvijezdom. Proizvođač je danas predstavio Mercedes-Benz eActros 600 kao svjetsku premijeru internacionalnoj publici na događaju južno od Hamburga. S ovim teškim električnim kamionom, proizvođač planira postaviti novi standard u cestovnom teretnom prijevozu - u smislu tehnologije, održivosti, dizajna i profitabilnosti za operatere e-flote. Visoki kapacitet baterija od više od 600 kilovat sati - stoga oznaka modela 600 - i nova, posebno učinkovita električna pogonska osovina koja je razvijena interno, omogućuju e-kamionu da postigne doseg od 500 kilometar bez punjenja. Stoga će eActros 600 moći putovati značajno više od 1.000 kilometara dnevno. To je omogućeno punjenje tijekom zakonski propisanih pauza vozača - čak i bez punjenja megavatima. Otprilike 60 posto dugih putovanja kupaca Mercedes-Benz Trucks-a u Europi kraće je od 500 kilometara, što znači da je infrastruktura punjenja na terminalu i na mjestima utovara i istovara dovoljna u takvim slučajevima. Za sve ostale primjene, kontinuirano proširenje javne infrastrukture za punjenje vitalno je kako bi se električni kamion učinio održivim za prijevoz na dugim relacijama diljem Europe. Osim punjenja prema standardu CCS s kapacitetom do 400 kW, eActros 600 će kasnije omogućiti i punjenje megavatima (MCS). Od početka prodaje, kupci mogu naručiti preinstalaciju za ovo. Čim tehnologija MCS postane dostupna i standardizirana među proizvođačima, planira se da će se moći dodati retroaktivno na ove modele eActros 600. Baterije se mogu napuniti od 20 do 80 posto u otprilike 30 minuta na odgovarajućoj punionici snage oko jednog megavata.

Vozilo je tehnički dizajnirano za bruto kombiniranu masu do 44 tone. S standardnom poluprikolicom, eActros 600 ima nosivost od oko 22 tone u Europskoj uniji. U nekim slučajevima, nacionalni zakoni mogu dozvoliti veću nosivost. Vizualno, e-kamion je obilježen potpuno novim, purističkim dizajnom s jasnim linijama i aerodinamičkim oblikom. Kada je riječ o profitabilnosti za operatere flote, električni kamion ima namjeru postaviti nove standarde, dugoročno zamjenjujući većinu dizelskih kamiona u važnom segmentu dugih relacija. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks-a za električni prijevoz na dugim relacijama je ponuditi kupcima sveobuhvatno rješenje koje se sastoji od tehnologije vozila, savjetovanja, infrastrukture za punjenje i usluga.

Prodaja električnog kamiona počinje ove godine. Početak serijske proizvodnje planiran je za kraj 2024. godine. Osim tegljača, Mercedes-Benz Trucks će od samog početka tržišta proizvoditi i šasije za nadogradnju eActros 600, nudeći kupcima dodatne moguće primjene za potpuno električni prijevoz. Trenutno se gradi flota od oko pedeset prototipnih vozila, od kojih će neka biti stavljeni na praktična ispitivanja s prvim kupcima u idućem koraku.

Karin Rådström, izvršna direktorica Mercedes-Benz Trucks: "eActros 600 predstavlja transformaciju cestovnog teretnog prijevoza prema CO2-neutralnosti kao nijedan drugi kamion s trokrakom zvijezdom. Karakterizira ga visoko inovativna pogonska tehnologija koja može ponuditi našim kupcima posebno visoku energetsku učinkovitost i time profitabilnost. To čini ulazak u e-mobilnost još privlačnijim za operatere flote."
 

23DT151_224

Cijena električne energije i sustav cestarina presudni su za profitabilnost u usporedbi s dizelskim kamionima.

Razdoblje u kojem operateri flote mogu postići troškovni paritet s usporedivim dizelskim kamionom koristeći eActros 600 u prijevozu na dugim relacijama razlikuje se od zemlje do zemlje, posebice ovisno o cijeni električne energije, cijeni dizela i sustavu cestarina. U velikim tranzitnim zemljama poput Francuske i Njemačke, na primjer, niska cijena električne energije i planirana cestarina temeljena na CO2 imaju pozitivan učinak na operativne troškove baterijskih električnih kamiona. To znači da eActros 600 može biti isplativiji od dizelskog kamiona za dugi transport unutar prosječnog vijeka trajanja vozila od oko pet godina ili nakon otprilike 600.000 kilometara - unatoč cijeni kupnje koja je otprilike dva do dva i pol puta veća od dizelske ekvivalentne. Subvencioniranje električnih kamiona i infrastrukture za punjenje od strane vlade ključni je polugu za potporu u razvoju tržišta.

Moguće je postići uštedu od više od 80 posto CO2 u usporedbi s dizelskim kamionima tijekom cijelog životnog ciklusa.

CO2 otisak eActrosa 600 uvelike ovisi o mješavini električne energije koja se koristi za vožnju. S trenutnom europskom mješavinom energije, eActros 600 ostvaruje uštedu CO2 od oko 40 posto u usporedbi s usporedivim dizelskim Actrosom, a s potpuno obnovljivim izvorima energije, ušteda prelazi 80 posto tijekom cijelog desetogodišnjeg životnog ciklusa proizvoda, računajući od ekstrakcije sirovina. To odgovara uštedi od otprilike 370 ili 775 tona CO2. Kao rezultat toga, eActros 600 može nadoknaditi veći CO2 otisak zbog baterija odmah u drugoj ili prvoj godini rada u prijevozu na dugim relacijama.

23DT151_274

E-mobilnost u prijevozu na dugim relacijama pruža različite mogućnosti za operatere flote.

Elektrifikacija prijevoza na dugim relacijama promijenit će poslovni model prijevoznih tvrtki i stvoriti mogućnosti za konkurentsku prednost na različitim razinama. Primjerice, sve više klijenata prijevoznih tvrtki pridaje važnost prijevozu njihovih dobara bez emisija CO2 - pružatelji koji ne mogu udovoljiti ovom zahtjevu bit će zakinuti. Međutim, učinci elektrifikacije idu dalje od same kupnje električnih kamiona kao zamjene za dizelske i izgradnje infrastrukture za punjenje. Mnogi operateri flote moraju precizno izračunati marže dobiti koje se kreću u niskim postotcima. Ako, zbog nižih cijena električne energije ili plaćanja cestarine, mogu zaraditi više novca po prijeđenom kilometru na električni pogon nego s dizelskim kamionom, bit će im isplativo koristiti eActros 600 za što više narudžbi. To može biti slučaj čak i ako vozači električnu energiju kupe na cesti po višoj cijeni nego na vlastitom terminalu, budući da su troškovi općenito još uvijek značajno niži nego kod dizelskih kamiona. Prvo, to znači da se veći investicijski trošak u električno vozilo brže isplati, a drugo, na taj način mogu sve ekonomičnije poslovati.

Efikasna LFP tehnologija baterija

eActros 600 ima tri paketa baterija, svaki kapaciteta 207 kWh. To pruža ukupni instalirani kapacitet od 621 kWh. Baterije se temelje na tehnologiji litij-željezo-fosfatnih ćelija (LFP) i odlikuju se dugim vijekom trajanja. Inženjeri za razvoj u Mercedes-Benz Trucks dizajnirali su eActros 600 kako bi ispunio iste zahtjeve za trajnost vozila i komponenata kao i usporedivi konvencionalni teški kamion Actros za dugi transport. To znači do 1,2 milijuna kilometara tijekom deset godina uporabe. Nakon ovog razdoblja korištenja, stanje zdravlja baterije trebalo bi i dalje biti iznad 80 posto. Osim toga, za razliku od drugih tehnologija baterija, s LFP tehnologijom može se koristiti otprilike 95 posto instaliranog kapaciteta. To omogućuje veći doseg s istim instaliranim kapacitetom baterije.

Inovativna pogonska tehnologija - Predictive Powertrain Control u eActrosu 600

Mercedes-Benz Trucks je razvio novu električnu osovinu s naponom od 800 Volti, koja uključuje dva električna motora i četvero stupanjski mjenjač, posebno za uporabu u teškim kamionima za dugi transport. Električni motori generiraju kontinuirani izlaz od 400 kW, kao i vršnu snagu od 600 kW, osiguravajući snažno ubrzanje, visoku udobnost i dinamiku vožnje. Veći dio snage motora dostupan je većinu vremena s gotovo nikakvim prekidom u okretnom momentu.
Osim toga, uz anticipativan stil vožnje, električna energija može se povratiti kroz rekuperaciju, koja se vraća u baterije eActrosa 600 i ponovno je dostupna za pogonski sustav. Rekuperacija manje opterećuje kočnice eActrosa 600, što je pozitivan sporedni učinak. Ovisno o situaciji, vozač može birati između pet različitih razina rekuperacije. Također, vožnja s jednim pedalom može se opcionalno omogućiti na dodirnom zaslonu u digitalnom kokpitu - odnosno usporavanje putem rekuperacije s smanjenom aktivacijom mehaničke kočnice.


eActros 600 ima provjerenu Predictive Powertrain Control (PPC) kontrolu brzine i prijenosa, koja je posebno prilagođena električnom pogonskom sustavu. Anticipativna kontrola pogonskog sklopa automatski uzima u obzir topografiju, tijek ceste i prometne znakove za najefikasniji stil vožnje. Informacije o ruti iz navigacijskog sustava sada su uključene kako bi se olakšalo bolje prepoznavanje situacije na cesti. To omogućava vozaču izbjegavanje nepotrebnog kočenja, ubrzanja i mijenjanja brzina te maksimalno iskorištavanje energije baterije.


Putem standardno instaliranog Multimedijalnog kokpita Interactive 2 u eActrosu 600, vozač je kontinuirano informiran o razini napunjenosti baterija, preostalom dosegu te trenutnoj i prosječnoj potrošnji energije. Menadžeri flote mogu koristiti digitalna rješenja za učinkovito upravljanje svojom flotom putem Fleetboard portala. Od početka će biti uključen individualno razvijen sustav upravljanja punjenjem, kao što je pametna kontrola svih procesa između eActrosa 600 i infrastrukture za punjenje, kao i dnevnik s detaljnim informacijama o vožnji, stajanju, vremenima punjenja i potrošnji. Također će postojati alat za kartiranje koji u stvarnom vremenu prikazuje gdje se vozilo trenutačno nalazi, je li u vožnji, stajanje ili punjenju te kolika je razina napunjenosti baterije.
 

Novi aerodinamički dizajn vozačke kabine

23DT181_001

Novi dizajn vozačke kabine eActrosa 600 obilježen je posebno učinkovitom aerodinamikom. To se postiže velikom, potpuno zatvorenom i zaobljenom prednjom haubom, optimiziranom braniku, uključujući oblaganje donjeg dijela vozila, aerodinamički poboljšanim pristupom vozača i produljenim završnim poklopcima oblikovanim poput jedara. Deflektori zraka na A stupovima, dodatni spojler na krovu i zatvoreni prostor motora dopunjuju aerodinamička poboljšanja kabine. Nadalje, kabina je opremljena aluminijskim stepenicama, novim konceptom prednjih svjetala s matrix LED svjetlima i LED svjetlosnim trakom. Mercedes-Benz Trucks novi kabinski dio vodi pod nazivom "ProCabin".

Posebno kod električnih kamiona s baterijom u dugoročnom radu, poboljšana aerodinamika od presudnog je značaja jer je otpor zraka jedan od glavnih čimbenika koji utječu na potrošnju energije. Osim toga, smanjeni otpor zraka znači da se kroz rekuperaciju može povratiti više energije, što dovodi do većeg doseg.

Produljenje prednjeg dijela za 80 milimetara omogućilo je postizanje posebno aerodinamičnog oblika nove kabine. Ovaj aerodinamičan oblik razvijen je kroz brojne interne simulacije protoka zraka, kao i mjerenja u tunelu za vjetar i na cesti. To je omogućilo smanjenje cW vrijednosti ProCabin-a za devet posto u usporedbi s kabina Actrosa koja je trenutno u serijskoj proizvodnji. Ovo aerodinamičko poboljšanje smanjuje potrošnju energije vozila i značajno doprinosi dosegu od 500 kilometara koji postiže eActros 600.
 

Izvodi snage za radnu opremu ili hladnjače.

Mercedes-Benz Trucks je razvio dva izvoda snage za eActros 600. Električno-mehanički izvod snage omogućuje, na primjer, rad hidrauličke ili mehaničke radne opreme kao što su kiperi, klizni podovi ili silo poluprikolice. Drugo rješenje je električni izvod snage izmjenične ili istosmjerne struje (DC ili AC). U potonjem slučaju, pretvarač pretvara istosmjernu struju iz visokonaponske mreže u izmjeničnu struju. To znači da se mogu pokretati rješenja za hladnjače ili poluprikolice, na primjer. Ovisno o verziji, različite primjene izvoda snage pokrivaju raspon snage od 22 do 90 kW, pokrivajući sve uobičajene potrebe u prijevozu na dugim relacijama i distribucijskom prijevozu. Dokazano učinkovita standardna industrijska sučelja danas su dostupna serijski u eActrosu 600. Prednosti ovih rješenja u usporedbi s prethodnim radom na dizel temelje se osobito na lokalnoj CO2-neutralnosti i značajno smanjenoj buci, što je posebno važno za upotrebu u gradovima i stambenim područjima. Kompaktni dizajn sustava omogućava eActrosu 600 da i dalje bude upravljiv kao vučno vozilo s standardnim poluprikolicama - velika dodana vrijednost za prijevoznike koji vozilo koriste za različite namjene.

Futuristički dizajn zvuka za akustični sustav upozorenja

eActros 600 je vrlo tih na cesti na korist vozača i okoline. Kako bi se osiguralo da, primjerice, ranjivi sudionici u prometu poput pješaka ili biciklista i dalje mogu primijetiti električni kamion u svojoj okolini, opremljen je vanjskim akustičnim sustavom upozorenja na vozilo (AVAS) u skladu s zakonskim zahtjevima. Ovisno o uvjetima vožnje, zvukovi se reproduciraju za vožnju unaprijed ili unatrag. Također, zvuk varira ovisno o brzini vozila i položaju papučice gasa, omogućujući dobar akustični dojam u gradskom prometu. Futuristički zvučni spektar AVAS-a u eActrosu 600 dizajniran je uzimajući u obzir izgled teškog vozila i doprinosi boljoj prepoznatljivosti u gradskom prometu.

23DT221_002

Novi prekretnice za sigurnosne sustave

S eActrosom 600, Mercedes-Benz Trucks unaprjeđuje svoju viziju vožnje bez nesreća. Kao i u prethodnim godinama s vozilima proizvođača, instalirani sigurnosni sustavi idu izvan zakonskih zahtjeva u mnogim područjima. To vrijedi i za Opću uredbu o sigurnosti koju je usvojila Europska komisija. Od sredine 2024. godine, uredba propisuje dodavanje sustava kao standardne opreme za sva nova vozila. Sigurnosni koncept eActrosa 600 temelji se na daljnjem razvoju isprobanih sigurnosnih sustava. Temelj za to je potpuno nova elektronička platforma koja uključuje tzv. fuziju senzora za spajanje podataka radara i kamere za još veći vidokrug prema naprijed i sa strane. U tu svrhu, elektronička platforma nudi 20 puta veću obradu podataka. Ukupno šest instaliranih senzora - 4 radara kratkog dometa i jedan radara dugog dometa - kao i višenamjenska kamera na vjetrobranskom staklu pokrivaju kut od 270 stupnjeva oko vozila.

Fuzija senzora pruža prednosti za sve instalirane sigurnosne asistencijske sustave u eActrosu 600.

Značajno proširen kut gledanja povećava učinkovitost odgovarajućih sigurnosnih asistencijskih sustava - uključujući Active Brake Assist 6 (ABA 6), Frontguard Assist, Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2) i Active Drive Assist 3 (ADA 3) - još više. Zahvaljujući većem broju podataka i povezanosti svih senzora, mogu se uštedjeti dragocjeni trenuci kako bi se što brže reagiralo na prometne uvjete kad je to potrebno i idealno izbjegli nesreće u potpunosti ili barem ublažili njihove posljedice.

Senzorska fuzija ili pogled od 270 stupnjeva s šest senzora, posebno s ABA 6, ima veliku prednost jer zahvaljujući poboljšanoj prepoznavanju opasnosti i praćenju više traka, sustav za pomoć u nuždi kočenja može brže reagirati u kritičnim situacijama poput mijenjanja traka ili zaustavljanja u zakonicima tipičnim za autoceste.
ABA 6 može reagirati ne samo na pokretne osobe i bicikliste, bilo da se nalaze u istom traku, prelaze ili dolaze iz suprotnog smjera, već i na stacionarne pješake, s automatskim hitnim kočenjem od brzine vozila do 60 km/h. Nadalje, novi Frontguard Assist može upozoriti vozača vizualno i zvučno na ranjive sudionike u prometu izravno ispred kamiona, posebno u hektičnim situacijama kao što su polazak ili na raskrižjima.

Dok ASGA 1 prati duljinu cijele kombinacije vuče/prikolice plus dva metra prema naprijed i do jednog metra prema stražnjem dijelu, kao i do 3.75 metara s desne strane vozila, senzorska fuzija proširuje raspon praćenja s ASGA 2 na do sedam metara prema naprijed, 30 metara prema straži i 4.25 metara s desne strane. Osim toga, ASGA 2 ima novu zonu praćenja s vozačeve strane.

Proširenje kut gledanja ulijevo također nosi značajnu dodatnu vrijednost s instaliranim ADA 3, što omogućava poluautomatiziranu vožnju (razina 2): Sadašnja treća generacija sustava u mogućnosti je automatski vratiti kamion u svoju traku ako postoji rizik od sudara kada, primjerice, vozač želi skrenuti ulijevo kako bi obišao, ali nije primijetio vozilo koje dolazi iz straga.
 

Inteligentne usluge

Mercedes-Benz Complete, najopsežniji servisni plan u portfelju proizvođača, dostupan je za eActros 600. Uvijek uključuje Mercedes-Benz Uptime, sustav potpuno automatizirane teledijagnostike. Prati status različitih sustava u kamionu u stvarnom vremenu što omogućuje otkrivanje kritičnih uvjeta. Neočekivani posjeti radionici mogu se smanjiti grupiranjem utvrđenih zahtjeva za popravak i održavanje. Predvidljivi uzroci kvarova mogu se otkriti u ranoj fazi i u velikoj mjeri izbjeći uz pomoć Daimler Truck Customer Center-a.

Putem korisničkog portala My TruckPoint, prijevozničke tvrtke mogu aktivirati digitalnu uslugu TruckLive. TruckLive je centralna točka ulaska u digitalni svijet usluga i povezuje korisnike s njihovim vozilima i odgovarajućim partnerima Mercedes-Benz Trucks. Usluga trenutno uključuje dvije značajke: "Upravljanje održavanjem" i "Živa prometna obavijest". "Upravljanje održavanjem" pruža korisnicima poboljšano planiranje održavanja putem predviđanja intervala održavanja u stvarnom vremenu, kao i transparentnost o statusu njihovih vozila, od trošenja kočnica do tlaka u gumama. Zahvaljujući korištenju podataka o prometu u stvarnom vremenu, "Živa prometna obavijest" omogućuje smanjenje vremena putovanja i preciznije planiranje dolazaka.

Za punjenje električnih kamiona na javnim punionicama izvan korisnikove baze, Mercedes ServiceCard će od lansiranja eActrosa 600 ponuditi eCharge karticu kao nadopunu već postojećoj MSC kartici za gorivo. To znači da će Mercedes ServiceCard i dalje ostati partner za gotovinsko fakturiranje troškova punjenja u budućnosti.
 

Savjetovanje i usluge od početka do kraja o elektrifikaciji voznog parka i depoa

Sa svojim "eConsulting" nizom savjetodavnih usluga, koji je dio sveobuhvatnog ekosustava za poboljšanje ukupnih troškova vezanih uz električne kamione, Mercedes-Benz Trucks već pruža podršku kupcima u vezi s elektrifikacijom njihovih voznih parkova i depoa. U tom kontekstu fokus je na savjetovanju za odabir odgovarajućeg električnog kamiona, ali i na planiranju, izgradnji i konfiguraciji infrastrukture za punjenje u depou i povezivanju s mrežom. Osim toga, konzultanti iz Mercedes-Benz Trucks-a mogu pomoći u identificiranju mogućih javnih subvencija za infrastrukturu i vozila. Za dizajn depoa, Mercedes-Benz Trucks surađuje s odabranim partnerima. Proizvođač planira konstantno proširivati paletu usluga. Od sredine 2024. godine, Mercedes-Benz Trucks, primjerice, namjerava prodavati punjače u svojim prodajnim salonima i nuditi profesionalnu uslugu kako bi se osigurao besprijekoran proces punjenja i raspoloživost vozila. Cilj je ponuditi kupcima ekonomičan cjelokupni paket, od proizvodnje energije do odgovarajuće infrastrukture za punjenje, kako bi im se omogućio ulazak u e-mobilnost. U tu svrhu, Mercedes-Benz Trucks proširit će svoju partnersku mrežu diljem Europe.

23DT151_302

Financijske usluge iz jednog izvora

Transformacija prema održivom prijevozu podržana je integriranim rješenjima za financiranje i osiguranje kako za eActros 600 tako i za infrastrukturu za punjenje. Financijske ponude obuhvaćaju sve proizvode, od jednostavnog korištenja s integriranim uslugama do vlasništva. Osim toga, Daimler Truck Financial Services surađuje s tvrtkom Marsh, koja je prema njihovim riječima vodeći svjetski broker za osiguranje i pregovara o učinkovitim i pristupačnim osiguravajućim proizvodima te nudi usluge prilagođene poslovnim potrebama kupaca.

Proizvodnja usklađena s održivošću i fleksibilnošću

eActros 600 će se proizvoditi na postojećoj montažnoj liniji u najvećem postrojenju za montažu kamiona tvrtke Mercedes-Benz Trucks u Wörth am Rheinu, paralelno i fleksibilno uz kamione koji će i dalje biti opremljeni dizelskim pogonom. U Wörthu će biti opremljen električnim komponentama iz tvornica Mercedes-Benz-a u Mannheimu, Gaggenauu i Kasselu. Kao i lokacija Wörth, i ove tri lokacije prolaze kroz transformaciju iz diesel tehnologije u centre kompetencije za transport bez emisija. Ugradnja u Wörthu odvija se u nekoliko koraka proizvodnje, uključujući ugradnju električne osovine, visokonaponskih baterija i prednje kutije, koja je kompleksni tehnološki modul s nekoliko upravljačkih jedinica, visokonaponskih komponenata i električnog kompresora zraka. Nakon što su instalirane sve visokonaponske komponente, cijeli sustav ide u pogon i kamion je spreman za vožnju.

Svjetska premijera eActrosa 600 održala se na Break Autohof Hamburg Nordheide, neposredno uz autocestu A7 u Egestorfu.